سین مگ مرد عنکبوتی علیه هایائو میازاکی: پیش‌بینی برنده اسکار بهترین انیمیشن - سین مگ

رقابت بر سرِ اسکار بهترین انیمیشن بلند در نود و ششمین دوره‌ی این جوایز، به دو مدعی اصلی ختم می‌شود: «مرد عنکبوتی: در میانِ دنیای عنکبوتی» و «پسر و مرغ ماهی‌خوار»؛ در این ویدیو، بررسی می‌کنیم که کدامشان شانس بیشتری برای تصاحبِ مجسمه‌ی طلایی اسکار دارد.

در طولِ یک دهه‌ی اخیر، شاخه‌ی بهترین انیمیشنِ بلند در مراسم اسکار غالباً یکی از غیررقابتی‌ترین و قابل‌پیش‌بینی‌ترین شاخه‌های بزرگ‌ترین جوایزِ سینمایی سال بوده است. فیلم‌هایی مثل «پینوکیویِ گیرمو دل‌تورو» از سال گذشته و آثار کله‌گنده‌ی دیگری مثل «روح»، «اِنکنتو»، «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی»، «کوکو»، «زوتوپیا» و «پشت‌و‌رو»، درحالی وارد مراسم اسکار می‌شدند که برنده شدنشان از مدت‌ها قبل، قطعی و مُقدرشده احساس می‌شد.

 این موضوع اما درباره‌ی اسکارِ ۲۰۲۴ صادق نیست؛ امسال نه یک فیلم، بلکه دو فیلم برای اسکار دندان تیز کرده‌اند: «مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی» از استودیوی انیمیشن‌سازی سونی و «پسر و مرغ ماهی‌خوار»، ساخته‌ی جدیدِ هایائو میازاکی. این بدین معناست که شاخه‌ای که معمولاً تکلیف‌اش از هفته‌ها قبل مشخص می‌شد، حالا غیرقابل‌پیش‌بینی‌تر و در نتیجه، هیجان‌انگیزتر خواهد بود. پس، کاری که می‌خواهیم در این ویدیو انجام بدهیم این است: مسیرِ هرکدام از این دو فیلم به‌سوی اسکار را مرور کرده و براساس دستاوردهای پیشینِ آنها بررسی می‌کنیم که شانسِ کدامیک برای غلبه بر دیگری بیشتر است.

برای حمایت از ما این ویدیو را در کانال یوتیوب فیلمزی تماشا کنید

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 20 views بار دسته بندی : مقالات سینمایی تاريخ : 5 مارس 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها