سین مگ معرفی سریال ظاهر جدید (The New Look) | ژولیت بینوش در نقش کوکو شنل - سین مگ

سریال The New Look (ظاهر جدید)، مجموعه جدید تاریخی از اپل تی وی پلاس، تقابل بین کوکو شنل و کریستین دیور در دوران جنگ جهانی دوم را به تصویر می‌کشد.

سریال The New Look (ظاهر جدید) که مجموعه جدیدی از سرویس استریم اپل تی وی پلاس با ژانر تاریخی، بیوگرافی و درام محسوب می‌شود، خیلی زود ایده‌ی اصلی خود را به مخاطبان نشان می‌دهد. داستان این سریال را به‌صورت خلاصه می‌توان به این شکل عنوان کرد که: «ظاهر جدید، کریستین دیور را در پاریسِ بعد از جنگ جهانی دوم نشان می‌دهد که خط تولید مد و لباس خود را خلق کرده است؛ خط تولیدی که به‌صورت غیررسمی با نام New Look شناخته می‌شد. در سوی دیگر داستان هم دشمن ایدئولوژیکی و حرفه‌ای او را هم که یک طراح لباس بسیار شناخته شده به نام کوکو شنل است، به تصویر می‌کشد.»

بن مندلسون در نقش کریستین دیور، ژولیت بینوش در نقش کوکو شنل، میسی ویلیامز در نقش کاترین دیور، جان مالکوویچ در نقش لوسین للونگ، از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال حضور دارند و ایفای نقش می‌کنند. این سریال با ۲ عبارت آغاز می‌شود. عبارت اول، «داستانی در طی جنگ جهانی دوم؛ زمانی‌که آلمانی‌ها، پاریس را به مدت چهار سال است که اشغال کرده‌اند و فرانسوی‌ها را مجبور کردند تا تسلیم اقتدار و ظلم نازی‌ها شوند.» را توضیح می‌دهد؛ عبارت دوم هم «این داستان نشان می‌دهد که چطور خلق کردن و خلاقیت، کمک می‌کند که روحیه و زندگی به جهان بازگردد.» را نشان می‌دهد.

بن مندلسون در نقش کریستین دیور در سریال the new look

اما سریال تاد ای. کسلر، به سختی به چنین چیزی پایدار می‌ماند. سریال ظاهر جدید تا حد زیادی منزوی‌گرا جلو می‌رود. با وجود اینکه قصه آن در دورانی جریان دارد که شدیدا پرتلاطم است و اتفاقات آن میلیون‌ها نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، داستان روی شخصیت‌هایی تمرکز می‌کند که جای پای خود را به‌طور برجسته‌ای روی فرهنگ و تاریخ به جا گذاشته‌اند. با اینکه سریال ایده‌ی جالب و با پتانسیل بالایی دارد، اما نمی‌تواند آنطور که باید و شاید، به آن بپردازد. سریال The New Look از سرویس استریم اپل تی وی پلاس، خود را به‌عنوان روایت‌گر نقطه عطف در تاریخ مد و لباس فرانسه معرفی می‌کند.

همان‌طور که بالاتر هم عنوان شد، سریال ظاهر جدید حول محور ۲ غول صنعت مد در پاریس و تاثیر این درگیری روی این صنعت را به تصویر می‌کشد. کریستین دیور و کوکو شنل، هر دو بنیانگذار خانه‌های افسانه‌ای هستند که تا به امروز همچنان پا بر جا هستند و به فعالیت خود ادامه می‌دهند. دیور رویاپردازی حساس محسوب می‌شود که خواهر کوچکترش، به نام کاترین (با بازی میسی ویلیامز)، به مقاومت ضد آلمان پیوسته است و مدتی را در اردوگاه کار اجباری راونسبروک می‌گذراند. در سوی دیگر ماجرا، شنل یک کارآفرین زیرک و خودساخته است که به‌طرز مخفیانه با نازی‌ها همکاری می‌کند.

ژولیت بینوشه در نقش کوکو شنل و یک افسر نازی در سریال the new look

دیور در طی دوران جنگ، تقریبا تمام وقت خود را در آتلیه مربی‌اش لوسین للونگ کار می‌کند و با پوشاندن لباس به همسران افسران آلمانی، صنعت مد فرانسوی را حفظ می‌کند. در سوی دیگر، شنل در ابتدا انتخاب کم‌خطرتری می‌کند و تصمیم می‌گیرد که در طی دوران جنگ کسب‌وکارش را تعطیل کند؛ اما مدت زیادی طول نمی‌کشد که با یک افسر نازی بلندپایه وارد رابطه می‌شود و سعی می‌کند از قوانین آریایی برای سلب کنترل شرکت از شرکای یهودی‌اش استفاده کند. باتوجه‌به اینکه اقدامات داستان با محوریت هر دو طراح پیش می‌رود، از ساختاری با خط زمانی دوگانه استفاده می‌کند که به‌صورت همزمان، تروماها و بهبودی هر دو فرد را درکنار هم به‌تصویر بکشد.

البته که این رابطه‌ی شنل با نیروهای نازی، قبلاً در کتاب بیوگرافی Sleeping With the Enemy (خوابیدن با دشمن) که در سال ۲۰۱۱ منتشر شده، بررسی شده بود. اینطور به نظر می‌آید که ایده‌ی اولیه‌ی سریال، قرار است حول محور پروسه‌ی کاری دیور و شنل بچرخد اما با گذر زمان، مشخص می‌شود که اصلا اینطور نیست. سریال ظاهر جدید، کمترین علاقه را به جزئیات آنچه که دیور را به یک صنعتگر ماهر تبدیل کرده است و شانل را به یک کارآفرین موفق، نشان می‌دهد و اصلا آن‌ها را مورد بررسی قرار نمی‌دهد. تضاد بین خشونت جنگ و شکنندگی هنر موضوعی ایده‌آل برای مطالعه و بررسی گسترده است.

کوکو شنل به همراه دوست خود در سریال the new look

این سریال با مدت زمان ۱۰ ساعته‌ای که دارد، فضای کافی برای بحث در مورد ارزش یک اغراق به‌ظاهر پیش پا افتاده دارد؛ اینکه چطور قشنگی و زیبایی‌شناسی، زشتی‌های اخلاقی را پنهان می‌کند. متاسفانه این سریال به هیچکدام از این موارد نمی‌پردازد و به‌جای آن، به سراغ آشناترین جنبه‌های محیط و برهه زمانی خود تمرکز می‌کند؛ در عین حال هم مواردی را که می‌تواند این مجموعه را با نمونه‌های مشابه متمایز کند، نادیده می‌گیرد. سریال ظاهر جدید نتوانست نظر مثبت منتقدان زیادی را به خود جلب کند؛ ۴۹ منتقد سایت راتن تومیتوز، بعد از تماشا این سریال، رضایت ۵۹ درصدی ثبت کردند. خبر خوب برای طرفداران این سریال بیوگرافی، این است که سرویس استریم اپل تی وی پلاس، این مجموعه را برای فصل دوم هم تمدید کرده است.

اکثر آن‌ها معتقد بودند که سریال The New Look از ارزش‌های تولید چشمگیر و بازیگران بااستعداد بهره می‌برد؛ حتی اگر این بازیگران اغلب توسط یک داستان نسبتا پراکنده، ناامید می‌شوند. با اینکه این مجموعه درام، اعلام می‌کند که قصد دارد روی عواقب و دورانِ بعد از جنگ جهانی تمرکز کند، اما مدت زیادی طول نمی‌کشد که سریع به دهه ۱۹۴۰ می‌رود. درست از همان نقطه، روند داستانی با سرعت بسیار کندی جلو می‌رود. دقیقا ۳ قسمتِ کامل طول می‌کشد تا پاریس آزاد شود؛ هم باتوجه‌به اهدافِ مشخص شده، مدت زمان زیادی به آن اختصاص داده می‌شود و زمان کافی هم برای اجرای عدالت در دوره‌ی ویشی گذاشته نمی‌شود.


سریال های مشابه سریال ظاهر جدید

ایوان مک‌گرگور در حال تلفن صحبت کردن در نقش Halston

سریال Halston

سریال هالستون

  • بازیگران: ایوان مک‌گرگور، ربکا دایان و دیوید پیتو
  • سال پخش: ۲۰۲۱
  • تعداد قسمت‌ها: ۵

این سریال داستان مردی را روایت می‌کند که از نام واحد و ابداع‌شده‌ی خود در یک امپراتوری مد جهانی استفاده می‌کند که مترادف با تجمل، اغواگری، جایگاه و شهرت است؛ اسمی که به معنای واقعی کلمه دوران مهمی را تعریف می‌کند.


بازیگران سریال The Halcyon در پیشخوان یک هتل

سریال The Halcyon

سریال هالسیون

  • بازیگران: آنابل آپسیون، مارک بنتون و جیمی بلیکلی
  • سال پخش: ۲۰۱۷
  • تعداد قسمت‌ها: ۸

«روزهای تاریک، شب‌های روشن» سریال The Halcyon داستان یک هتل پنج ستاره شلوغ و پر زرق و برق در مرکز جامعه لندن و جهانی در حال جنگ را روایت می‌کند. این درام که در سال ۱۹۴۰ اتفاق می‌افتد، زندگی لندن را از منشور جنگ و تأثیر آن بر خانواده‌ها، سیاست، روابط و کار در هر لایه اجتماعی نشان می‌دهد.


بازیگران سریال Velvet Colección با چهره‌هایی متعجب

سریال Velvet Colección

سریال کلکسیون مخملی

  • بازیگران: مارتا هازاس، اسیر اتزیاندیا و آدریان لاسترا
  • سال پخش: ۲۰۱۷
  • تعداد قسمت‌ها: ۲۱

داستان این سریال در سال ۱۹۶۷ رخ می‌دهد. پس از پنج سال ازدواج شاد در نیویورک با آلبرتو و پسر کوچکشان، آنا ریبرا به اسپانیا برمی‌گردد تا پروژه مخملی خود را به سطح بعدی برساند. او و آلبرتو همه چیزهای Velvet را از آن سوی اقیانوس مدیریت می‌کردند و همراه‌با بهترین دوستان و شرکای خود، نام Velvet را به‌عنوان آدرس شماره یک در دنیای مد و نوآوری بر سر زبان‌ها انداختند. حالا آن‌ها تصمیم می‌گیرند قدم بعدی را بردارند و شهرت خود را ابتدا در داخل و سپس در خارج از کشور به یک حق امتیاز تبدیل کنند. اولین قدم باز کردن فروشگاه در شهر بزرگ دیگر اسپانیا، یعنی بارسلونا، در تفرجگاه معروف جهانی آن به نام Passeig de Gracia است. در آن‌جا، دومین فروشگاه مد Velvet در آستانه افتتاح دروازه‌های خود است که توسط دوست خوب آنا، به نام کلارا، مدیریت می‌شود که نردبان شغلی از خیاط تا دستیار کارگردان در سال‌های مخملی مادرید را تشکیل داده بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 39 views بار دسته بندی : مقالات سینمایی تاريخ : 14 مارس 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها